Мета курсу – викладання дисципліни "Інфраструктура товарного ринку" є формування у студентів системи спеціальних теоретичних знань з теорії розвитку інфраструктури товарного ринку, управління діяльністю підприємств в галузі просування, зберігання та продажу товарів і послуг, забезпеченню потреб споживачів.
Для досягнення цієї цілі в ході викладання матеріалу курсу передбачається рішення задач спрямованих на вивчення: про сутність інфраструктури товарного ринку та її ролі у ринковій економіці, організації та планування діяльності підприємств на ринку, системи показників інфраструктури товарного ринку та методи їх формування.
Набуття вмінь самостійно виконувати техніко-економічні розрахунки, пов'язані з аналізом та обґрунтуванням ефективного функціонування і розвитку інфраструктури товарного ринку.
Студенти повинні навчитися з кожного з цих напрямків роботи глибокий економічний аналіз, розробляти основні заходи, спрямовані на широке впровадження досягнень науково-технологічного процесу.
Вивчення курсу проводиться на основі комплексного підходу до розгляду проблем з урахуванням забезпечення ефективного функціонування сфери обігу.
Зміст дисципліни розкривається в темах:
- Основи формування інфраструктури товарного ринку.
- Підприємства оптової торгівлі.
- Підприємства роздрібненої торгівлі.
- Роль комерційно-посередницьких організацій у розвитку інфраструктури товарного ринку.
- Роль інформаційних організацій у діяльності інфраструктури товарного ринку.
- Теоретинчні основи логістики.
- Підприємства комісійної торгівлі.
- Моніторінг товарних ринків України.
- Діяльність організацій з надання послуг.
- Фінансові організації як елемент інфраструктури товарного ринку.
- Контролюючи організації інфраструктури товарного ринку.
- Споживчий ринок України: стан і перспективи розвитку.
- Ринок непродовольчих товарів.
- Ринок продовольчих товарів.
Основна література
- Інфраструктура товарного ринку: навч. Посібник /Під ред. Д-ра екон. наук, проф. І.В. Сороки. - К.: НМЦВО МоіН України, НВФ "Студцентр", 2002.-608 с.
- Ибрагимович Л. А. Инфраструктура товарного рьшка. - М.: «Издательство ПРИОР», 2001.-256 с.
- Котлер Ф. Основи маркетинга.-С-П.: АО Коруна.-с. 143.
- Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основи маркетинга: Пер. с англ. - 2-е европ. изд. - К., М., СПб.: Изд. Дом «Вильямс», 1998.- 1056с.
- Герчикова Н. И. Международное коммерческое дело: практикум. - М.: Банки и биржи, 1999.-527с.
- Коммерческо-посредническая деятельность на товарном рьшке /Под ред. профессора А. В. Зырянова. - Екатеринбург, 1995.
- Синецкий Б. И. Основи коммерческой деятельности: учебник. -М.:Юрист1998.-659с.
Законодавчі акти і нормативні документи
- Про захист прав споживачів: Закон України 1991 р. з доповненнями та змінами за 1993 – 1997 р.р.// Закон України. – Т.: 1, 6, 12. –К.: ВР України, Інститут законодавства, 1994,1997.
- Про захист від недобросовісної конкуренції//закон України.- Т.10. – К.: ВР України, Інститут законодавства, 1996.
- Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини//Закон України. – Т. 13.- К.: ВР України, Інститут законодавства, 1994, 1998.
- Про відходи: Закон України// Відомості Верховної Ради (ВВР).- 1998.-№ 36-37.-с. 242.
- О метрологии и метрологической деятельности: Закон України, п.12.98, №113/98-ВР//Закон України.- Т.14.-К.: ВР України, Інститут законодавства, 1999.
- Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції: Закон України// Відомості Верховної Ради (ВВР).-2000.-№12.- С. 95.
- ДСТУ 3144-95. ДСТУ 3148-95. Коди та кодування інформації.- К.: Держстандарт України, 1995.
- ДСТУ 2925-94. Якість продукції. Оцінювання якіоті. Терміни та визначення.- К.: Держстандарт України, 1994.
- ДСТУ 3021-95. Випробування і контроль якості продукції. Терміни та визначення.- К.: Держстандарт України, 1995.
- ДСТУ 3230-95. Управління якістю по забезпеченню якості. Терміни та визначення.- К.: Держстандарт України, 1995.
- ДСТУ 3993-2000. Товарознавство. Терміни та визначення.- К.: Держстандарт України, 2000.
Додаткова література
- Коммерческое товароведение//В.И. Теплов, М.В.Сероштан, В.Е.Боряев, В.А. Панасенко.- М.: Изд. Дом «Дашков и Ко», 2000.
- Николаева М.А. Товароведение потребительских товаров.- М.:.Норма, 1997.
- Николаева М.А. Товарная експертиза.- М.: Изд.дом «Деловая литература», 1998.
- Сірохман У.В., Задорожній І.М. Товарознавство продовольчих товарів.- Лібра, 1997.
- Федько В.П. Упаковка и марккировка.- М.: Єкспертное бюро.-М.: Приор, 1998.
- Хавронюк М.І., Мельник М.І. Юридичний довідник для населення.- К.: АСК, 1999.
- Хавронюк Н.И., Мельник Н.И. Ззаконодательство Украины о торговле. Настольная книга продавца и покупателя: В 3 ч.- К.: Блиц- Информ, 1997.
- Шаповалова М.І. Основи стандартизації, управління якістю і сертифікації. – К.: ЄУФІМБ, 1999