Мета курсу – формування у студентів сучасної системи поглядів, спеціальних знань та вмінь у галузі маркетингу, набуття практичних навичок у маркетингової діяльності, які дали б можливість використовувати методологію та інструментарій маркетингу у майбутній діяльності щодо ефективного досягнення стратегічних та оперативних цілей підприємства.
Вивчення курсу „маркетинг” як складової циклу соціально-гуманітарних дисциплін має сприяти отриманню знань щодо основних концепцій та методів сучасного маркетингу, основ управління та аналізу маркетингової діяльності підприємств і організацій; дослідження та аналізу ринкових можливостей підприємства, особливостей товарної та цінової політики, формування каналів розподілу товару та мереж його продажу.
Зміст дисципліни розкривається в темах
- Короткий історичний нарис розвитку маркетингу, проблеми та тенденції сучасного маркетингу.
- Поняття, сутність маркетингу.
- Сучасні концепції, принципи та функції маркетингу.
- Інформаційне забезпечення маркетингу.
- Система маркетингових досліджень.
- Среда маркетингу та її дослідження.
- Ринок як економічна основа маркетингу.
- Товар і товарна політика в маркетингу.
- Маркетингова цінова політика.
- Маркетингова політика комунікацій.
- Маркетингова політика розподілу товару.
- Организация и деятельность маркетинговой службы фирмы.
Основна навчальна література
- Алексунин В.А. Маркетинг: Краткий курс. Учебное пособие. – 3-е изд. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2002. – 190 с.
- Маркетинг: Підручник для ВНЗ; За ред.. О.М.Азарян.- К.: НМЦВО МОНУ, НВФ „Студцентр”, 2003. – 400 с.
- Маркетинг. Принципы и технология маркетинга в свободной рыночной системе: Учебник для вузов / Под ред Н.Д Эриашвили. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 255 с.
- Маркетинг: Учебник для вузов / Под ред. проф. Г.А. Васильева. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004. – 208 с.
- Маслова Т.Д., Божук С.Г., Ковалик Л.Н. Маркетинг. Спб.: Питер, 2002. – 400 с.
- Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник. Л.: Національний університет «Львівська політехніка», Інтелект-Захід, 2002. – 244 с.
- Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг: Підручник. К.: КНЕУ, 2008. – 246 с.
- Пасічник В.Г., Акіліна О.В. Виробничий маркетинг: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 112 с.
- Теория маркетинга; Под ред.. М.Бейкера. – СПб.: Питер, 2002. – 464 с.
- Уткин Э.А. Практический маркетинг. – М.: ТЭИС, 2002. – 381 с.
Додаткова навчальна література
- Голиков Е.А. Маркетинг й логистика. Учебное пособие. — 2-е изд. — М.: Издательский Дом «Дашков н К°», 2000. — 412 с.
- Гордон Я, Маркетинг партнерских отношений (Пер. с англ. под ред. О.А. Третьяк. — СПб: Питер, 2001. — 384 с.
- Дихтль Е., Хершген X. Практический маркетинг. Учебн. пособие / Пер. с нем. А.М. Макарова. Под ред. И.С. Минко. — М.: Высш. шк.: ИНФРА-М, 2006. — 255 с.
- Джей Р. Мало затратный маркетинг. – СПб.: Питер, 2003. – 240 с.
- Дойль П. Маркетинг — менеджмент и стратегии. Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского. — СПб: Питер, 2002 — 544 с.
- Классика маркетинга / Составители Энис Б.М., Кокс К.Т., Моква М.П. — СПб: Питер, 2001. — 752 с.
- О'Шонесси Дж. Конкурентний маркетинг: стратегический подход / Пер. с англ. под ред. Д.О. Ямпольской. — СПб: Питер, 2001. — 804 с.
- Пилипенко Н.Н. Основы маркетинга: Учебно-методическое пособие. – М.: Маркетинг, 2002. – 180 с.
- Соловьев Б.А. Управление маркетингом: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». Модуль 13. — М.: «ИНФРА-М», 2009. — 307 с.