Мета курсу – набуття студентами спеціальності „Маркетинг” сукупності науково-практичних знань, спрямованих на забезпечення майбутньої професійної діяльності у сфері Business-to-Business (B2B).
Засвоєння даного курсу має розглядатися у якості визначальної складової системи дисциплін сучасної маркетології, пов’язувати теоретико-методологічні, господарсько-практичні та нормативно-правові аспекти функціонування суб’єктів сучасного ринку.
Зміст дисципліни розкривається в темах:
- Промисловий маркетинг (ПМ): зміст, функції та роль у сучасній маркетологів.
- Промисловий ринок як об’єкт ПМ.
- Цілі, напрями та особливості маркетингових досліджень на ринку товарів промислового призначення (ТПП).
- Система виробничо-комерційних взаємовідносин в умовах ПМ.
- Сегментація ринку, вибір цільового сегменту та позиціонування ТПП.
- Життєвий цикл продукції на промисловому ринку та основи його регулювання в сучасних умовах.
- Прогнозування попиту на ринку ТПП.
- Маркетингова цінова політика на ринку ТПП та основи її реалізації.
- Товарна політика: зміст та особливості в ПМ.
- Управління запасами на ринку ТПП.
- Дистрибуційна політика та основи логістики підприємства.
- Конкуренція та кон’юнктура на ринку ТПП.
- Управління якістю продукції на ринку ТПП.
- Інтегровані маркетингові комунікації на ринку ТПП.
- Конкурентоспроможність та інноваційна діяльність на ринку ТПП.
- Планування та організація маркетингової діяльності на промисловому ринку.
- Контроль та оцінка ефективності маркетингу на промисловому ринку.
Основна література
- Кардаш В.Я. Товарно-інноваційна політика: Навч. посібник - К.: КНЕУ, 2007.
- Ковалев А.И. Промышленный маркетинг (Часть 1 и 2) - М.: ООО Фирма "Благовест - В", 2008.
- Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Пер. с англ. Под ред. О. А. Третьяк, Л. А. Волковой, Ю. Н. Каптуревского. - СПб: Издательство "Питер", 2004.
- Перерва П.Г. Маркетинг на промышленном предприятии. - М.: Реклама, информация, маркетинг, 2009.
- Портер М. Международная конкуренция / Пер. с англ., М. 2006.
- Промисловий маркетинг: Теорія та господарські ситуації: підруч./ За ред. А.О. Старостиної. - К: Іван Федоров, 2005.
- Святненко Ю. В. Промисловий маркетинг: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2001.
- Старостіна А.О., Черваньов Д.М., Зозулъок О.В. Маркетинг: Навч. посіб. - К.: Знання-Прес, 2002.
- Тихонов Р.М. Конкурентоспособность промышленной продукции. М.: Изд-во Стандартов, 2009.
- Эванс Дж., Берман Б. Маркетинг: Пер. с англ. - М.: Экономика, 2004.
Допоміжна література
- Болт Г.Дж. Практическое руководство по управлению сбытом: Пер. с англ. - М.: Экономика, 2007.
- Исикава К. Японские методы управления качеством/ Сокр. пер. с англ. – М. Экономика, 1988.
- Малхорта, Нэреш К. Маркетинговые исследования. Практическое руководство, 3-е издание.: Пер. с англ. - М.: Издательский дом «Вильямс", 2002.
- Маркетинг: принципы і функції: Навч. посібник для вищих навч. закладів. - 3-е вид., перероб. і доп./ За ред. О.М. Азарян. - Харків: Студцентр, 2008.
- Миннет Стив. Промышленный маркетинг: принципиально новый подход к решению маркетинговых задач. М.; СПб.; К.: Вильямс, 2003.